Moje shvatanje života u Srbiji

Svaka sličnost sa stvarnim događajima i ličnostima je plod moje mašte. Izvinjavam se unapred svima koji se prepoznaju i shvate da pričam o njima, ideja je bila da još neko razume mentalne oluje koje se vrzmaju na ogolelim površinama moje moždane kore i čine ogromne zavrzlame i probleme u sučeljavanju sa svakodnevnim životom...

Reizdavanje lične karte

firtz | 11 Jul, 2014 10:15

Istekla mi elektronska lična karta.

Posle 5 godina.

Moram da je menjam, iako mi je lični opis veoma identičan, a mislim da to smem da potvrdim i za otisak prsta. No dobro, propisi su propisi.

Računajući da većinu dokumenata već imam predato i elektronski spremljeno u neku bazu (što je opet glupavo jer su skenirali dokumente koje su mi pre toga odštampali iz neke iste baze), uplatio sam takse i otišao u SUP Savski Venac.

Šalter sala, u prizemlju, visoka 6m. Sa bočne strane, pri vrhu, prozor od kancelarije sa sprata da bi šef mogao da nadzoriše Shicanorum Nervosus Pausa... Šalterske službenike.

Predavanje dokumenata na šalteru broj 1. Izdavanje dokumenata na šalterima 2 i 3. Da li to znači da je mnogo brže predavanje dokumenata sa slikanjem i ostavljanjem otiska od pukog potpisa prilikom preuzimanja dokumenta? Ne razumem.

Red, 7 osoba ispred mene. Odnekud se pojavljuju još 3 koje su u srodsvu sa čekaocima pa se broj povećava. Računam vreme provedeno za osobu koja upravo ustaje od stola sa potvrdom u rukama. 20 minuta. Puta 10 osoba - 200 minuta. Ako se nešto ne iskomplikuje, za nepunih 4 sata ću predati dokumenta.

Virnem malo okolo, vidim sobu na kojoj piše "Predavanje dokumenata". Pogledam malo bolje - Predavanje dokumenata uz zakazivanje SMS-om. Ukucam poruku, pošaljem sve potrebne informacije i zakažem predavanje za sutradan, ujutru.

Razmislim, ne znam zašto se nisam informisao ranije  ovoj privilegiji imaoca mobilnih telefona sa više od 100 dinara kredita. Verovatno jer nisam očekivao taj stepen modernizacije, razmišljajući o skeniranju elektronski izdatog dokumenta....

Temperatura u šalter sali je oprilično visoka, nigde nikakve ventilacije, klima uređaji su izostali. Pored ulaznih vrata, sa ponosom stoji tabla da je prostor rekonstruisan godine 20..  od strane firme... uz pokroviteljstvo... Verovatno su računali da neće biti potrebe za nekom ventilacijom. Ipak šalterski službenici nisu endemska vrsta.. A i računali su na to da će gužva biti manji sa povećanjem temperature. Naš narod je navikao da stoji u redu u klimatizovanim prostorijama kad je napolju 30+ stepeni, da ne pale klima uređaje kod kuće. Štednja... Odeš u Banku u kojoj nemaš račun pa čekaš u redu, izvadiš karticu, pa onda "Jao izvinite, pa ovo nije Moja Banka.. " i odeš.. A ohlaido se, dobio osveženje, možda popio i čašu vode sa aparata.. I to sve džabe.

Razmišljaju ovi naši iz javnih uprava, nema klime - nema gužve. NE treba kupovati papir za štampače jer nema ni klijenata (stranaka), ne troši se toner, pečat, olovke. A ne kupuje se ni klima.. Višestruka ušteda...

Uglavnom, dođem ja sutradan, 10 minuta pre zakazanog termina, da se javim da sam stigao, zaključano. Iako rade od 7:30. Pogledam u šalter salu - prazno. Odem na šalter 1 da predam dokumenta, bez obzira što imam zakazano, gospođa me oduva jer sam zakazao. "Pa ne možete tako", kaže ona meni. Kao da mi je ona platila taj SMS, a ne ja sam....

Uglavnom sačekam, dođe koleginica iz sobe, otvori, prihvati da mi uradi predmet iako ima još 5 minuta do mog termina....

PS: U SUP Savski Venac se izdaju lična dokumenta za lica sa teritorije Obrenovca pošto je SUP u Obrenovcu još uvek van funkcije. Ima smisla, jer je odmah pored trase autobusa koji idu za/iz Obrenovca. Stoji veliki natpis da je izdavanje dokumenata za osobe sa teritorije Obrenovca izdavanje dokumenata bez nadoknade ako donesu potvrdu da su im dokumenta izgubljena, uz napisanu Izjavu o tome gde su izgubili dokument. Nema veze gde im je ostala kuća, možda je neko izgubio i bližnjeg (od onih 57 preminulih/23 utopljenih..) potrebno je da uzmu potvrdu da su sa potpopljenog područja. Nema veze prebivalište i slično....

Uglavnom, gospođa iz šalter sale je krenula da objašnjava jednoj meštanki Obrenovca da ne može da besplatno dobije dokument jer nema potvrdu, da ima mnogo Obrenovčana koji uzimaju dokumente besplatno, a imaju pare... NE razumem.. Imati 1000dinara i nije neki luksuz, ali nemati gde da živiš i boraviš, jeste, po meni.. Možda nam nisu isti kriterijumi. Karta dao Obrenovca i nazad, radi dobijanja potvrde, košta koliko i dokumenti.. I Obrenovčanka odustane. Gledam onu karakondžulu na šalteru, ne verujem.. Kaže "Pa i ja se švercujem u prevozu".. Stvarno, za ponos, posebno jer ista nema pojma da se i BusPlus i njena plata finansiraju iz istog budžeta. Da se to izdavanje dokumenata finansira iz NAŠEG budžeta, a ne iz njenog ličnog dđepa.. Kao da ona treba da plati ženi izdavanje dokumentacije...

Zamalo da izvadim svoju BusPlus karticu i 500dinara da dam šalterskoj službenici da dopuni, da joj se nađe, kad već džabe dolazi na posao (pri tome mislim uzalud, jer su rezultati njenog rada nula, kao da nije ni bila tu) onda neka to stvarno i bude džabe, o mom trošku. I onda ona objašnjava ženi bez doma kako nije fer da joj država plati dokumenta.. Verovatno misli da će od njene plate to da se odbije.

Kad vidim ko sedi sa druge strane stakla, pristaću da mi stave čip iza uveta umesto lične karte, samo da ih ne gledam... 

Komentari

Dodaj komentar





Zapamti me

 
Powered by blog.rs